top of page

Tjenester

God kommunikasjon og dialog med interessentene, er viktig for å ta en ønsket posisjon og sørge for at virksomheten når målene. Enten det er å få flere kunder, endre holdninger eller påvirke rammebetingelser for virksomheten eller en hel bransje.
 

Virkemidlene er mange. Derfor er det viktig å avklare hva man ønsker å oppnå, hva man skal prioritere, og deretter gjennomføre relevante taktiske tiltak. 

 

Dere kan få hjelp med smått og stort. Kanskje har dere et akutt behov for en tekst, pressemelding, eller trenger noen å drøfte en utfordring med. Eller trenger dere en overordnet strategi og plan for kommunikasjonsarbeidet? Kanskje vil dere bare sondere litt og vite mer om hvordan kommunikasjon kan bidra til at virksomheten når målene. Enkelte har også behov for en kortsiktig løsning i form av en interimløsning - "kommunikasjonssjef til leie". Ta kontakt for å diskutere mulige løsninger.

headway-5QgIuuBxKwM-unsplash.jpg

Kommunikasjonsstrategi

En effektiv kommunikasjonsstrategi skal bidra til å løse virksomhetens mål. Det kan være påvirkning av rammebetingelser, påvirke opinionen eller ta en rolle som en ledende bransjeaktør. Kommunikasjonsstrategien skal gi en klar retning for det overordnede kommunikasjonsarbeidet, og være en god veiviser for det operative kommunikasjonsarbeidet.

Stikkord: Kommunikasjonsstrategi, kommunikasjonsplan og posisjonering

Innhold som engasjerer

De fleste virksomheter har stor nytte av å skape godt innhold som engasjerer og bidrar til å ta en tankelederrolle. Ta utgangspunkt i målgruppene og lag innhold og historier som de er opptatt av. Historiene kan distribueres i egne kanaler, som nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier. De kan også deles gjennom betalte flater eller som redaksjonelt innhold i tradisjonelle medier.

Stikkord: Nyhetsbrev, pressemeldinger, nettsider, kronikker, debattinnlegg og politiske budskap

scott-graham-5fNmWej4tAA-unsplash.jpg
vanilla-bear-films-JEwNQerg3Hs-unsplash (1).jpg

Synlighet i mediene

Synlighet i mediene kan gi mange positive ringvirkninger. Du kan ta en ekspertrolle, få flere kunder, tiltrekke deg samarbeidspartnere eller bidra til enklere rekruttering og skape økt intern stolthet. De positive effektene er mange, og synlighet i mediene er ofte en viktig del av den totale kommunikasjonsplanen. Samtidig er det smart å få gode råd på veien.
 

Stikkord: PR, pressemeldinger, budskapsdokument, kommunikasjonsplan, medietrening, tydelige budskap, mediekontakt, pressesjef og posisjonering

Krisekommunikasjon

Krise- og beredskapskommunikasjon handler i korte trekk om å redusere risiko for at kriser oppstår, redusere konsekvensene av uønskede hendelser, skape god intern- og eksternkommunikasjon når det "brenner". Hva gjør dere når kundelistene er på avveie eller en kunde skades og skylder på dere? 

Gode forberedelser gjennom planlegging, trening på ulike scenarier, risikovurderinger, varslingsøvelser og større øvelser gjør virksomheten bedre trent i å operere på en god måte dersom krisen oppstår.

 

Stikkord: krisekommunikasjon, beredskapskommunikasjon, beredskapsledelse, issues management, risikovurdering

jason-goodman-Oalh2MojUuk-unsplash.jpg

Internkommunikasjon

God internkommunikasjon bidrar til felles situasjonsforståelse og målbilde. Internkommunikasjon er derfor viktig for å sikre at alle trekker i samme retning.
Samhold og en sterk kultur er også avhengig av god internkommunikasjon. Ofte snakker man om employer branding og rekruttering når man omtaler de ansatte som ambassadører for virksomheten.

 

Stikkord: Allmøte, intranett, e-post, avdelingsmøter, strategi, prosess, sosiale medier, nedbemanning og rekruttering

Markedskommunikasjon

Moderne markedskommunikasjon er en kompleks og dynamisk praksis som krever en helhetlig tilnærming til kommunikasjon. Å skape en integrert markedsføringsstrategi som er synkronisert med andre kommunikasjonstiltak, er en nøkkel for å lykkes med å nå målgruppen.

 

En effektiv integrert markedsføringsstrategi bør inkludere en rekke forskjellige kommunikasjonstiltak som jobber sammen for å skape en helhetlig og konsistent opplevelse for målgruppen. Dette kan inkludere reklame, salgsfremmende aktiviteter, PR, direkte markedsføring og digital markedsføring.

 

Ved å synkronisere disse kommunikasjonstiltakene kan bedriften skape en helhetlig opplevelse som er tilpasset de ulike stadiene i kundens kjøpsreise. Det betyr at bedriften kan tilpasse kommunikasjonen sin til ulike stadier i kundens beslutningsprosess, fra å bygge merkevarekjennskap og interesse til å generere salg og skape lojalitet.

 

Stikkord: Budskap, målgrupper, beslutningsprosesser, helhetlig kommunikasjon, inhhold som engasjerer.

 

campaign-creators-xEMsS6Vqryc-unsplash.jpg
bottom of page